مشکل اصلی آنجا است که شهرداری شیراز برای تطهیر خود همه تقصیرات را گردن پیمانکار انداخته تا خود را از هرگونه خطا و اشتباه مبری کند و با حیف و میل شدن بیت المال، شهرداری پیمانکار را برای تبرئه خود، قربانی می کند.
کد خبر: ۹۷۵۵۸۹
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۲ 03 July 2021

تابناک فارس به نقل از فارس: از آنجا که شیراز یکی از شهرهای پرجاذبه در سطح جهانی بوده و با آثار ارزشمند تاریخی و فرهنگی شهره جهانی شده،برای رفاه و آسایش گردشگران به فضاسازی شهری نیاز است که در کنار مواردی همچون محل اسکان و حمل و نقل، به معابر جهت دسترسی به جاذبه های مختلف شهری رسیدگی شود.

گردشگری غذا یکی از جاذبه های پر رمز و راز شیراز است که توریست ها و مسافران زیادی را از دور و نزدیک فرا می خواند، اکنون حواشی معبری که در خیابان مشکین فام عملیات اجرایی آن از ماه ها قبل آغاز شده، بیش از هر چیز نمود دارد.

پروژه گذر غذا در مرحله سنگفرش خیابان بوده که حواشی آن نظیر زمان، کیفیت و مبلغ اجرا به نقل برخی محافل به ویژه در فضای مجازی بدل شده است.

پس از طرح دعوی و ادعای خسارت، پیمانکار جدید پروژه را ترمیم و تمام خواهد کرد

شهردار منطقه یک شهرداری شیراز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شیراز پیرامون پروژه گذر غذا در خیابان مشکین فام گفت: سنگفرش پروژه گذر غذا به صورت خشکه چینی بوده که با پیمانکار آن دچار مشکل شده ایم.

 

غلامرضا نامورچی پیرامون مشکل ایجاد شده ما بین شهرداری و پیمانکار گفت: پیمانکار پروژه خیابان مشکین فام به تعهدات خود در زمینه کیفیت و مدت رمان اجرای پروژه عمل نکرده است.

وی ادامه داد: جلسات متعددی را با پیمانکار داشتیم و در نهایت با مدیران شهرداری به این نتیجه رسیدیم که تامین دلیل کرده، کارشناس دادگستری برآورد خسارت نموده و پس از طرح دعوی، ضرر و زیان وارده را از پیمانکار کسر کنیم.

این مسئول با بیان اینکه نظر مدیران ارشد شهرداری شیراز بر اتمام هرچه زودتر سنگفرش گذر غذا می باشد، تصریح کرد: در یک پروسه قانونی به صورت مناقصه محدود پیمانکار جدید را انتخاب خواهیم کرد.

وی افزود: پیمانکار جدید تقریبا انتخاب شده و به صورت قانونی باید پیمانکار فعلی به طور کامل خلع شود تا پیمانکار جدید شروع به کار نماید.

شهردار منطقه یک شهرداری شیراز در پاسخ به اینکه گفته می شود پیمانکار جدید گذر غذا همان پیمانکار سنگفرش خیابان ارم است، عنوان کرد: در خصوص انتخاب پیمانکار معاونت عمرانی شهرداری کمیته فنی داشته که از سه چهار پیمانکار شهرداری شیراز قیمت گرفته و در نهایت هر کدام مبلغ پایین تری پیشنهاد داد را انتخاب کنیم.

وی خاطرنشان کرد: به دلیل حساس شدن موضوع، مطالبات مردم و زمان بر بودن مناقصه عمومی، مناقصه را محدود خواهیم داشت.

نامورچی در پاسخ به اینکه گفته می شود تاکنون حدود پنج و نیم میلیارد تومان در این پروژه هزینه شده و برای رفع نقص و ترمیم آن برای پیمانکار جدید نیز سه و نیم میلیارد تومان در نظر گرفته شده، گفت: اعداد پیمانکار زیر سه میلیارد تومان می باشد و برای پیمانکار جدید هنوز برآورد نشده است.

مطابق درخواست شهرداری پروژه را پیش بردیم

خبرنگار فارس برای مشخص شدن وضعیت این پروژه به سراغ شرکت پیمانکار، فرا پی سپاهان رفته و موضوع را از آنان نیز پیگیر شده که داستان دیگری را روایت می کنند، داستانی که با ارائه نامه ها، اسناد و مدارک واقعی جلوه می کند.

بر اساس نامه هایی که شرکت فرا پی سپاهان به شهرداری منطقه یک و ناظر پروژه گذر غذا، شرکت مهندسین مشاور شهر راز زده و در اختیار خبرگزاری فارس قرار گرفت، طرح خیابان مشکین فام را خشکه چینی با ماسه بادی یا همان ماسه 06 اعلام کرده و از پیمانکار درخواست اجرا داشتند.

این شرکت طی نامه هایی از ایراد داشتن طرح به شهرداری و ناظر پروژه گفته بود به نحوی که شرایط درخواستی با این مصالح مناسب نبوده اما کارفرما بر آن اصرار داشته است.

 

به گفته مدیرعامل این شرکت، پیاده‌رو را می توان با خشکه چینی کار کرد اما خیابان چون محل تردد خودرو می باشد، باید به صورت ملاتی بوده تا دوام بیشتری داشته باشد.

زمانی با بیان اینکه هیچ گونه کم کاری در هیچ زمینه ای نداشته اند، تصریح کرد: تاخیرها با دلایل مشخص بوده و طی نامه نگاری با کارفرما و شهرداری پروژه به تعویق افتاده است.

وی با بیان اینکه صورت وضعیت هایشان تایید نمی شود و غالب خرج را از جیب شرکت انجام داده است، بیان کرد: تاکنون بیش از پنج میلیارد هزینه شده که شهرداری کمتر از دو میلیارد تومان به ما پرداخت کرده است.

به گفته پیمانکار پروژه گذر غذا در خیابان مشکین فام شیراز، سازمان بازرسی به این موضوع ورود کرده و پس از بررسی اسناد و مدارک رای به نفع پیمانکار داده است.

وی با اشاره به کم لطفی که در حق شرکت فرا پی سپاهان شده است، همچنین گفت: بدون هماهنگی با ما معبر مشکین فام بازگشایی شد که مشکلاتی نظیر لق شدن برخی از سنگفرش ها را موجب گردید.

زمانی با ذکر اینکه بخشی از مسیر هنوز بندکشی نشده بود که معبر بازگشایی شد، اذعان داشت: در نامه ای به استحضار شهرداری منطقه یک رسانده شد که بازگشایی زودهنگام و بدون هماهنگی بوده پس خسارت ها بر عهده کارفرما که همان شهرداری است، خواهد بود.

وی متذکر شد: هیچ اقدامی بدون هماهنگی با ناظر و کارفرما انجام نشده و مطابق درخواست آنان پروژه را پیش بردیم.

وقتی شهرداری شیراز خود را تبرئه می کند

سنگفرش خیابان مشکین فام همچون سنگفرش خیابان ارم به جای بدل شدن به پروژه ای فاخر برای شهرداری شیراز، به پروژه ای پرحاشیه تبدیل شده است.

مشکین فامی که پیش از شروع پروژه گذر غذا، از آسفالتی بسیار مناسب برخوردار بود اما مطابق بسیاری از پروژه های چندسال اخیر شهرداری شیراز با طرحی مشکل دار وارد فاز اجرایی شد، به نحوی که در همان ابتدا سنگفرش های آن لق شده و داد مردم را درآورده است.

 

مشکل اصلی آنجا است که شهرداری شیراز برای تطهیر خود همه تقصیرات را گردن پیمانکار انداخته تا خود را از هرگونه خطا و اشتباه مبری کند و با حیف و میل شدن بیت المال، شهرداری پیمانکار را برای تبرئه خود، قربانی می کند.

به این ترتیب پیمانکار جدید باید سنگفرش های صورت گرفته را باید کنده و زیر آن را ملات بریزد، کاری که از همان ابتدا شرکت پیمانکار فعلی چندین بار درخواست آن را داشت که با جواب منفی شهرداری شیراز مواجه شده بود.

در همین خصوص شنیده های خبرنگار فارس حاکی از آن است که هزینه ترمیم و بازسازی در نظر گرفته شده برای این معبر جهت پرداخت به پیمانکار جدید که به احتمال قوی همان پیمانکار سنگفرش خیابان ارم خواهد بود، بیش از هزینه در نظر گرفته شده برای پیمانکار فعلی که پروژه را از صفر شروع کرده، می باشد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار